GRUPA II – ZAJĄCZKI

Grupa 2

PAŹDZIERNIK

Temat kompleksowy: „NADCHODZI JESIEŃ, DOSTRZEGAMY JEJ PIĘKNO”

Umiejętność ogólna: Dziecko dostrzeże piękno zmieniającej się przyrody w okresie jesieni, potrafi wymienić i wskazać „dary jesieni” .

Temat kompleksowy: „ZWIERZĘTA JESIENIĄ”

Umiejętność ogólna: Dziecko wskaże zmiany w wyglądzie zwierząt wraz ze zmieniającą się porą roku. Wie, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy i jak można im pomóc.

Piosenka: „Tańcowała jesień”

1. Tańcowała jesień w lesie zamaszyście. Żółte, rude i brązowe z drzew zrywała liście
Ref.: {Tańcowała jesień, kolorowa jesień.} 4x
2. Posprzątała w parku żołędzie, kasztany. Rozrzuciła na trawniku liśćmi przysypanym.
3. Tańcowała jesień w sadzie razem z deszczem. Jabłek, gruszek nazrywała, lecz jej mało jeszcze

Wiersz: M. Strzałkowska „Drzewa”

Zatęskniły w lesie drzewa za jesienią…
Chcemy całe błyszczeć złotem i czerwienią…
W piękne szaty się przyodziać jak królowe,
niech kłaniają się nam chmury granatowe.
A gdy senne już będziemy i zmęczone,
niechaj jesień nas otuli mgły welonem.
A gdy wiatr ostatni liść nam strąci z głowy,
pomalutku zapadniemy w sen zimowy.

Piosenka: „Wiewióreczka mała”

1. Wiewióreczka mała po lesie biegała, hopsa sa-sa, hopsa sa-sa, po lesie biegała.
Spotkała jeżyka, tańczyli walczyka.2x

2. Wiewióreczka mała po lesie biegała, hopsa sa-sa, hopsa sa-sa, po lesie biegała.
Spotkała owieczkę, tańczyli poleczkę.2x

3. Wiewióreczka mała po lesie biegała, hopsa sa-sa, hopsa sa-sa, po lesie biegała.
Spotkała ślimaka, tańczą kujawiaka. 2x

4. Wiewióreczka mała po lesie biegała, hopsa sa-sa, hopsa sa-sa, po lesie biegała.
Spotkała szaraka, tańczą krakowiaka. 2x

Wiersz: „Pan Jeżyk”

Pan jeżyk o czym na pewno nie wiecie tysiące szpilek nosi na grzbiecie.
I na te szpilki chętnie nakłada jesienne liście drzemiące w sadach.

Po co to robi? Po pierwsze z liści sady starannie chciałby oczyścić.
Po drugie: kiedy zima nastanie musi mieć z liści miękkie posłanie.

WRZESIEŃ

Temat: „JA I MOJA GRUPA”

Umiejętność ogólna: Pozna normy i zasady obowiązujące w przedszkolu, stara się ich przestrzegać. Wie, jak korzystać ze sprzętu i zabawek zgromadzonych w sali oraz innych pomieszczeniach. Nabywa umiejętność komunikowania się z rówieśnikami i dorosłymi.

Temat: „PRAWIDŁOWO I BEZPIECZNIE PORUSZAMY SIĘ PO ULICY”

Umiejętność ogólna: Pozna różne środki komunikacji i transportu, rozumie ich znaczenie dla życia i bezpieczeństwa ludzi. Przestrzega podstawowych zasad ruchu drogowego w celu bezpieczeństwa własnego i innych. Wyrabia właściwe nawyki związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego.

Piosenka: „Przedszkole drugi dom”

1. Gdy dzień wstaje i wita świat, ranną porą wstaję i ja. Mama pomaga ubierać się, do przedszkola prowadzi mnie.

Ref.: Ja chodzę tam co dzień, obiadek dobry jem, a po spacerze w sali wesoło bawię się. Kolegów dobrych mam.
Nie jestem nigdy sam. Przedszkole drugim domem jest

2. Czasem rano trudno mi wstać. Chciałoby się leżeć i spać. Lecz na mnie czeka auto i miś. W co będziemy bawić się dziś.

3. Zamiast mamy panią tu mam. Bardzo dużo wierszyków znam. Śpiewam i tańczę, wesoło mi i tak płyną przedszkolne dni.

Wiersz: „W przedszkolu, jak w domu” B. Szelągowska

Czy słońce na niebie, czy deszcz z nieba leci. Idą z rodzicami do przedszkola dzieci. W przedszkolu zabawek i książek bez liku. Każdy ma tam miejsce przy małym stoliku.
Razem z naszą panią pilnie się uczymy, gdy czas na zabawę, chętnie się bawimy. Powiem wam coś jeszcze! Nie mówcie nikomu, że my się czujemy w przedszkolu jak w domu.

Piosenka: „Dzieci i światła”

1. Po ulicach auta pędzą w różne strony. Uważajcie dzieci na światło czerwone.

Ref. : Razem z mamą muszę stanąć, kiedy światło jest czerwone.
A na drugą przejdę stronę przy świetle zielonym.

2. Już hamują z piskiem auta rozpędzone, bo na dzieci mruga światełko zielone.

3. Auta mkną po jezdni, chodnik jest dla dzieci. Patrzcie, jakie światło przed wami się świeci.

Wiersz: „Światła na skrzyżowaniu”

Niech każdy stanie przed skrzyżowaniem. Palą się światła – popatrzmy na nie.
Światło zielone – jak małe listki – na drugą stronę zaprasza wszystkich.
A światło żółte – jak liść jesieni – ostrzega: spiesz się, bo ruch się zmieni.
Światło czerwone jak mak, jak ogień wszystkim przechodniom zamyka drogę.