Grupa I – Misie

Marzec

TEMAT: W świecie kształtów i kolorów

Umiejętność ogólna: dziecko nabywa umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych i kolorów oraz odnajdywania ich w swoim otoczeniu.

Piosenka: „Geometryczny wąż”
Sunie wąż wśród traw…
Cóż za dziwny gad!
Skóra jego nie łuskami,
lecz pokryta figurami!  
Ref. La, la, la, la, la koła!
La, la, la, la, la trójkąty!
La, la, la, la, la kwadraty!
La, la, la, la, la prostokąty!  
2. Sunie wąż wśród traw…
Cóż za dziwny gad.
Zamiast tak, jak węże syczeć woli bardzo głośno krzyczeć!
Ref. La, la, la, la, la…
Wiersz: „Serduszka”
Gdy nie mamy nic w paluszkach,
można zrobić z nich serduszka
albo końcem w dół zwrócone,
albo inne, odwrócone,
i o kształtach bardzo różnych,
od szerokich do podłużnych,
albo jeszcze innych licznych, ale zawsze symetrycznych.

TEMAT: Projekt – Człowiek TABLIT

Umiejętność ogólna: dziecko buduje wiedzę o człowieku (jego relacjach, zmysłach i emocjach); dziecko wzbogaca słownik o pojęcia związane z człowiekiem i jego funkcjonowaniem.

Piosenka: „Oto ja”
(słowa i muzyka: Barbara Kosowska)
W lewo, w prawo, w lewo, w prawo,
Moje oczy krążą żwawo.
Jedną parę oczu mam,
Widzę wszystko tu i tam.
Nos to agent jest wywiadu,
Nie przegapiłby obiadu.
Czy to zupa, czy to sos,
Nie pomyli się mój nos!
No a uszu także para,
Słyszą dobrze dźwięk zegara.
Słyszą cudny ptaków śpiew,
Deszcz za oknem i szum drzew.
Wiersz: „Moje odbicie”
(autor: Barbara Kosowska)
Powiedzcie teraz, co widzicie,
Gdy w lustrze pojawia się wasze odbicie?
Twarz, potem szyja, a także dwie ręce,
Tułów oraz nogi i jeszcze więcej!
Masz swój kolor włosów, oczu dwoje,
Tak oto wygląda ciało twoje.
Ani w tym kraju, ani na świecie
Drugiego takiego nie znajdziecie!

Luty

TEMAT: Wesołe Ferie w „Muchomorku”.

Umiejętność ogólna: Dziecko rozwija swoje pasje i zainteresowania, czerpie radość ze wspólnych zabaw z kolegami i koleżankami. Doskonali umiejętność współdziałania w różnych sytuacjach zabawowych.

Piosenka:,, Zima, zima, zima”  
Zima, zima, zima, pada, pada śnieg
Jadę, jadę w świat sankami
Sanki dzwonią dzwoneczkami
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń Jaka pyszna sanna – parska raźno koń
Śnieg rozbija kopytami
Sanki dzwonią dzwoneczkami 
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń Zasypane pola – w śniegu cały świat 
Biała droga hen przed nami
Sanki dzwonią dzwoneczkami 
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Wiersz – rymowanka z pokazywaniem: ,,Bałwan”  
Sypie śnieg, sypie śnieg,
Ulepimy bałwanka,
Spójrz w prawo, spójrz w lewo,
Płatki lecą na nas,
Pierwsza kula, druga kula,
Trzecia kula, STOP!
Garnek wielki, nos z marchewki,
I guzików rząd!    

TEMAT: METODA PROJEKTU: „Dawno, dawno temu w świecie dinozaurów”.

Umiejętność ogólna: Dziecko odbywa niezwykła podróż do świata prehistorycznych gadów i zgłębiają wiedzę na temat życia dinozaurów.

Piosenka:,, DINO I ZABAWA W CHOWANEGO”  
1.Wiele dinozaurów Chodziło po Ziemi, Biegały,
skakały Wśród bujnej zieleni.  

Ref. Hop, hop! Dino, Dino Baw się w chowanego,
W takim gęstym lesie To jest nic trudnego! (2x)

2.Rosły tam paprocie, Skrzypy i widłaki,
Mogły się w nich chować Małe łobuziaki.  
Ref. Hop, hop! Dino, Dino Baw się w chowanego, W takim gęstym lesie To jest nic trudnego! (x3)
Wiersz: „DINOZAURY”
Dinozaury to takie stworzenia, których już od dawna na świecie nie ma.
Niektóre były duże, wielkości wieżowca,
a inne małe, na przykład jak owca.
Drapieżny tyranozaur był groźny szalenie, jego się bało każde stworzenie.
Jak szedł to wokół ziemia drżała, siał pośród zwierząt strachu bez mała.
Pterozaury to gady, które latały, one naszym ptakom początek dały.
Dinozaury wyginęły miliony lat temu
i do dzisiaj nie wiemy czemu. Krążą na ten temat różne spekulacje
i do końca nie wiadomo, kto ma rację.  

Styczeń

TEMAT: Moja Babcia i Mój Dziadek.

Umiejętność ogólna: dziecko rozwija więzi rodzinne, budzi szacunek dla osób starszych.

Piosenka: „Ri-ki-tan”
1. Riki-tan, riki-tiki- tan
dla babuni kwiatki mam.
Riki-tan, riki-tiki- tan
dla kochanej babuni kwiatki mam.

2. Riki-tan, riki-tiki- tan
dziadziusiowi buzi dam.
Riki-tan, riki-tiki-tan
kochanemu dziadziusiowi buzi dam.

3. Riki-tan, riki-tiki-tan dla was miejsce w sercu mam.
Riki-tan, riki-tiki-tan dla was na zawsze miejsce
w sercu mam.  
Wiersz: „Święto”
Babcia z dziadkiem dziś świętują,               
wszystkie dzieci więc pracują.
Zetrą kurze w każdym kątku,                     
przypilnują dziś porządku.
W kuchni błyszczą już talerze,                
wnusia babci bluzkę pierze.
Wnusia już podaje kapcie,                               
  bardzo kocha swoja babcię.
Dzisiaj wszystkie smutki precz-               
święto Dziadków ważna rzecz!

Temat: Zimowe obserwacje.

Umiejętność ogólna: dziecko zna charakterystyczne oznaki zimy, wie, jak ważna jest pomoc zwierzętom, eksperymentuje z lodem, śniegiem i wodą.

Piosenka: „Lata ptaszek”
1.Lata mały ptaszek, nic go nie zatrzyma,
o ziarenka prosi, nic go nie zatrzyma.  

Ref. Masz tu ptaszku garść okruszków,
żebyś pusto nie miał w brzuszku  

2. Lata mały ptaszek, nic go nie zatrzyma,
o ziarenka prosi, zima się zaczyna.  

Ref. Masz tu mały ptaszku…
Wiersz: „Ptaszki”
Zima długa i surowa,
naszym ptaszkom ziarno chowa.

Ptaszki głodne przyfruwają,
i w okienko zaglądają.

Nakarm ptaszki mój kolego,
a tym sprawisz coś dobrego.

Pełny brzuszek to uczyni,
że się ptak nie boi zimy.

Grudzień

TEMAT: Gdzie jesteś Św. Mikołaju?

Umiejętność ogólna: dziecko poznaje postać Św. Mikołaja oraz tradycje związane z Mikołajkami.

  Piosenka: „Mikołaj jedzie samochodem”  

Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem,
Bo gdzieś zgubił saneczki
w tę mroźną pogodę

Hu, hu, ha tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?  

Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku,
A prezenty dziś wiezie
dzieciom w bagażniku.

Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?  
  Wiersz: „Święty Mikołaj”  

Jedzie święty Mikołaj
białą brodą świeci.
Worek z prezentami
ma dla grzecznych dzieci.
Jedzie święty Mikołaj
z dalekiej północy.
Od wioski do miasta
pędzi w środku nocy

TEMAT: Święta tuż tuż…

Umiejętność ogólna: dziecko poznaje tradycje i zwyczaje związane ze świętami Bożego Narodzenia.

  Piosenka: „Świeci gwiazdka”  

Świeci gwiazdka, jedna, druga,
Główką kręci, oczkiem mruga.
Wszystkie gwiazdki zaświeciły,
Wszystkie razem zatańczyły.  

Chodź gwiazdeczko, chodź gwiazdeczko, Zabawimy się w kółeczko.
Chodź gwiazdeczko, chodź gwiazdeczko, Zabawimy się w kółeczko.  

Krążą w koło gwiazdki obie, Czasem nóżką tupną sobie. Czasem główką pokiwają, I mrugają, wciąż mrugają.  
  Wiersz: „Na złotym dywanie”  

Choinko, choinko, świąteczną masz minkę!
Łańcuszek wpleciony w zieloną czuprynkę!
Stanęłaś w pokoju na złotym dywanie
I cień twój iglasty zatańczył na ścianie.
Usiądę przy tobie! I podam ci rękę.
To nic, że masz trochę kłującą sukienkę!

Listopad

TEMAT : Urządzenia w moim domu.

Umiejętność ogólna: dziecko rozumie konieczność przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych.

TEMAT: A deszcz pada i pada…

Umiejętność ogólna: dziecko rozbudza zainteresowanie światem przyrody; rozpoznaje i nazywa wybrane zjawiska atmosferyczne; wie, jak należy ubierać się jesienią.

Piosenka: „Zła pogoda”
Zła pogoda, kapie woda,
kapie z nieba, kap, kap, kap.
A w kaloszach do przedszkola
idą dzieci, chlap, chlap, chlap! Kap, kap, kap,
kap, kap kap,
idą dzieci,
chlap, chlap, chlap!
Kap, kap, kap,
kap, kap kap,
idą dzieci,
chlap, chlap, chlap!  
Wiersz: „Pstryk” J. Tuwim (fragment)
Sterczy w ścianie taki pstryczek,
Mały pstryczek – elektryczek,
Jak tym pstryczkiem zrobić pstryk,
To się widno robi w mig.
Bardzo łatwo:
Pstryk – i światło!
Pstryknąć potem jeszcze raz,
Zaraz mrok otoczy nas.
A jak pstryknąć trzeci raz-
Znowu dawny świeci blask.

Październik

TEMAT : Idzie jesień do dzieci przez las, park, ogród i sad.

Umiejętność ogólna: dziecko rozbudza zainteresowanie światem przyrody; rozpoznaje i nazywa dary jesieni.

Piosenka: „Kolorowe listki”  
Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały. Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.  
Kolorowe listki bardzo się zmęczyły. Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały. Hop, hop, hop, w koło wirowały.   Kolorowe listki spadły już na trawę. Kolorowe listki skończyły zabawę. Cicho, sza, listki zasypiają.  
Wiersz: „Liście” – masażyki
Drzewom we włosy dmucha wiatr,
dmuchają we włosy,
a deszczyk kropi: kap, kap, kap.
Krople kapią równiuteńko, szepcą cicho: mój maleńki.
Śpij już, śpij, leci listek, leci przez świat,
gdzieś tam na ziemię cicho spadł.
Leci drugi, leci trzeci, biegną zbierać listki dzieci, i z uśmiechem wszystkie liście, układają w piękne kiście.

Wrzesień

Temat: Jestem przedszkolakiem

Umiejętność ogólna: dziecko poznaje imiona kolegów z grupy, rozpoznaje swój znaczek, rozumie i przestrzega zasady dotyczące zgodnej zabawy oraz bezpieczeństwa

Piosenka: „W przedszkolu super jest”

Ref. To nie żadna tajemnica,
że przedszkole nas zachwyca.
Każde dziecko o tym wie,
że w przedszkolu super jest!

W naszym kochanym przedszkolu
czujemy się bezpiecznie.
Bo tu wśród wielu przyjaciół,
jest po prostu bajecznie.

Wiersz: „Lubię chodzić do przedszkola”

Lubię chodzić do przedszkola,
w nim naprawdę jest wspaniale.
Co dzień na mnie już czekają
misie, klocki oraz lale.