Grupa I – Misie

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Temat: Mali podróżnicy, czyli przedszkolaki śladami dziedzictwa cywilizacyjnego Europy – POLSKA.

REALIZACJA PLANU ROCZNEGO

Umiejętność ogólna: dziecko poznaje europejskie dziedzictwo kulturowe jako dobro wspólne, poznaje bogactwo i różnorodność państw (poznaje historię, kulturę, język, potrawy, architekturę, sztukę, itp).

Piosenka:,, Jesteśmy Polką i Polakiem”  
Ref.: Jesteśmy Polką i Polakiem,
dziewczynką fajną i chłopakiem.
Kochamy Polskę z całych sił,
chcemy byś również kochał ją i ty i ty.  
1 Ciuchcia na dworcu czeka,
dziś wszystkie dzieci pojadą nią poznać kraj.
Ciuchcia mknie daleko
i przygód wiele
na pewno w drodze spotka nas.  
Ref.: Jesteśmy …  
2.Pierwsze jest Zakopane,
miejsce wspaniałe gdzie góry i górale są.
Kraków to miasto stare,
w nim piękny Wawel,  
obok Wawelu mieszkał smok.  
Ref.: Jesteśmy …  
Wiersz:Wiersz: „Orzeł biały”
– Czy wiesz, jaki to znak:
w czerwonym polu biały ptak?
– Wiem – odpowiedział Jędrek mały
– to jest znak Polski: Orzeł Biały.

TEMAT: Czy to prawda, czy to bajka?METODA PROJEKTU.
Umiejętność ogólna: dziecko rozwija wyobraźnię i myślenie; dziecko kształtuje umiejętność odróżniania fikcji od rzeczywistości.


Piosenka: „Bajka iskierki”

Z popielnika na Wojtusia
iskiereczka mruga.
– Chodź, opowiem ci bajeczkę,
bajka będzie długa.
Była sobie raz królewna.
Pokochała grajka.
Król wyprawił im wesele…
i skończona bajka.
Była sobie Baba-Jaga.
Miała chatkę
z masła, a w tej chatce same dziwy…
Cyt! Iskierka zgasła.

Wiersz: „Smoki”

Smoki w bajkach zwykle są.
Dzieci o nich czytać chcą:
Zieją ogniem i latają
Wokół zamków w ciemnym gaju
A te Smoki – w chwili wolnej
Leżą obok drogi polnej
(…)

Październik

TEMAT: Kolorowa Pani Jesień.
Umiejętność ogólna: dziecko rozbudza zainteresowanie światem przyrody, rozpoznaje i nazywa dary jesieni.

  Piosenka: „Kolorowe listki”Wiersz: „Liście”-masażyki
 
Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.  
Kolorowe listki bardzo się zmęczyły. Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały. Hop, hop, hop, w koło wirowały.   Kolorowe listki spadły już na trawę. Kolorowe listki skończyły zabawę. Cicho, sza, listki zasypiają.  
Drzewom we włosy dmucha wiatr,
dmuchają we włosy,
a deszczyk kropi: kap, kap, kap.
Krople kapią równiuteńko, szepcą cicho: mój maleńki.
Śpij już, śpij, leci listek, leci przez świat,
gdzieś tam na ziemię cicho spadł.
Leci drugi, leci trzeci, biegną zbierać listki dzieci, i z uśmiechem wszystkie liście, układają w piękne kiście.

Temat: Mali podróżnicy, czyli przedszkolaki śladami dziedzictwa cywilizacyjnego Europy – WIELKA BRYTANIA

REALIZACJA PLANU ROCZNEGO

Umiejętność ogólna: dziecko poznaje europejskie dziedzictwo kulturowe jako dobro wspólne, poznaje bogactwo i różnorodność państw (poznaje historię, kulturę, język, potrawy, architekturę, sztukę, itp).

Wrzesień

Temat: Jestem przedszkolakiem.

Umiejętność ogólna: dziecko poznaje imiona kolegów z grupy, rozpoznaje swój znaczek, rozumie i przestrzega zasady dotyczące zgodnej zabawy oraz bezpieczeństwa.

Piosenka: „W przedszkolu super jest”Wiersz: „Lubię chodzić do przedszkola”
Ref. To nie żadna tajemnica,
że przedszkole nas zachwyca.
Każde dziecko o tym wie,
że w przedszkolu super jest!
W naszym kochanym przedszkolu
czujemy się bezpiecznie.
Bo tu wśród wielu przyjaciół,
jest po prostu bajecznie
Lubię chodzić do przedszkola,
w nim naprawdę jest wspaniale.
Co dzień na mnie już czekają misie,
klocki oraz lale.

Temat: Bezpieczny przedszkolak.

Umiejętność ogólna: dziecko rozpoznaje prawidłowe i nieprawidłowe zachowania pieszych i kierowców na ulicy. Potrafi wymienić miejsca w których można przechodzić przez ulicę.

Piosenka: „Kolorowe światła”Wiersz: „Bezpieczna droga”
Do przedszkola co dzień z rana
idę przez ulicę z mamą,
Droga wcale nie jest łatwa,
Bo na skrzyżowaniach światła.
Ref: Czerwone światło stój!
Zielone światło idź!
Na żółtym świetle zawsze czekaj
Tak już musi być.
Przez ulicę idą dzieci, gdy zielone światło świeci
kiedy żółte się zapali,
uważają nawet mali
gdy zobaczysz zaś czerwone,
czekaj grzecznie na zielone

Temat: Mali podróżnicy, czyli przedszkolaki śladami dziedzictwa cywilizacyjnego Europy – UKRAINA

REALIZACJA PLANU ROCZNEGO

Umiejętność ogólna: dziecko poznaje europejskie dziedzictwo kulturowe jako dobro wspólne, poznaje bogactwo i różnorodność państw (poznaje historię, kulturę, język, potrawy, architekturę, sztukę, itp).

Piosenka: „Jesteśmy Polką i PolakiemWiersz: „Polska”
Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajna i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ja i ty
I ty
Polska – to taka kraina,
która się w sercu zaczyna.
Potem jest w myślach blisko,
w pięknej ziemi nad Wisłą.