Język angielski

W tym roku szkolnym zajęcia z języka angielskiego prowadzi p. Mariusz Mac w oparciu o autorski program nauczania języka angielskiego ,,Zabawy z angielskim” (opr. M. Strażewska) oraz program nauczania 3, 4 i 5 – latków (M. Szpotowicz, M. Szulc – Kurpaska).
Zabawy z językiem angielskim odbywają się 2 razy w tygodniu – poniedziałek i czwartek w grupach dzieci młodszych, 3 razy w tygodniu – poniedziałek, czwartek i piątek w grupach dzieci starszych.

Marzec

Słownictwo:

wake up – budzić się

wash your face – myć buzię

comb your hair – czesać włosy

brush your teeth – myć zęby

eat breakfast – jeść śniadanie

Piosenka: Wake up! Daily routines song.

Seasons: Pory roku

spring – wiosna, 

summer – lato

autumn – jesień 

winter – zima

Piosenka: Seasons song

Spring vocabulary:

rain – deszcz

wind – wiatr

sun – słońce

rainbow – tęcza

rabbit – króliczek

butterfly – motyl

nest – gniazdo

egg – jajko

chick- kurczaczek

boots-buty

jacket – kurtka

umbrella – parasol

lamb – owieczka

flowers – kwiaty

blossom – rozkwitać

ladybird – biedronka

duckling- kaczuszka

spring- wiosna

Zabawa ruchowa przy piosence 

Styczeń/Luty

  1. What time is it? It’s ….
  2. Around the clock – song Hartmann
  3. Food song – Matt
  4. Vegetables song – singing walrus

Vocabulary:

  • salad,
  • hot dog,
  • chicken sandwich,
  • bowl of rice,
  • cake,
  • pizza,
  • juice,
  • milk,
  • lemonade,
  • water,
  • onion,
  • lettuce,
  • leek,
  • garlic,
  • tomato,
  • potato

Zwroty:

  1. Can I take your order?
  2. What would you like to eat?
  3. What would you like to drink?
  4. I would like…

Grudzień

Autumn leaves are falling down jesienna piosenka:

Autumn vocabulary:

Słownictwo:

acorns- żołędzie

pumpkin – dynia

umbrella – parasol

corn – kukurydza

leaves – liście

cloud – chmura

mushrooms – grzyby

sweatshirt – bluza

apple – jabłko

rake – grabie

wind – wiatr

chestnuts – kasztany

basket – kosz

squirrel – wiewiórka

Listopad

Zagadnienia: zabawki, zwierzęta,części ciała:

Body parts: części ciała

head-głowa

shoulders- ramiona

knees-kolana

toes-paluchy (stóp)

fingers-palce

eyes-oczy

mouth-usta

neck-szyja

elbow-łokieć

tummy-brzuszek

Zabawa What is it? Co to jest? Toys-zabawki

It’s a ball – To jest piłka

It’s a bear – To jest miś

It’s a block – To jest klocek

It’s a car – To jest samochód

It’s a dinosaur- To jest dinozaur

It’s a doll – To jest lalka

It’s a kite – To jest latawiec

It’s a plane – To jest samolot

It’s a robot – To jest robot

It’s a train – To jest pociąg

Zagadnienia zwierzęta:

What do you see? Co ty widzisz? Song-piosenka

Wrzesień/Październik

1. Poznajemy się: Hello! How are you?

Przedstawiamy się: What’s your name?

Liczymy do 10.

Poznajemy kolory.

Słownictwo :

Hello!

How are you? Jak się masz?

What’s your name? Jak masz na imię?

My name is….Mam na imię….

Kolory:

red-czerwony

orange- pomarańczowy

yellow- żółty

green – zielony

blue- niebieski

purple- fioletowy

pink – różowy

Rainbow colors song

Numbers songs