Grupa II – Zajączki

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Temat: Mali podróżnicy, czyli przedszkolaki śladami dziedzictwa cywilizacyjnego Europy – POLSKA.

REALIZACJA PLANU ROCZNEGO

Umiejętność ogólna: dziecko poznaje europejskie dziedzictwo kulturowe jako dobro wspólne, poznaje bogactwo i różnorodność państw (poznaje historię, kulturę, język, potrawy, architekturę, sztukę, itp).

  Piosenka: „Jestem Polakiem”
1. Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią
by poznać kraj.
Ciuchcia pomknie daleko i przygód wiele
Na pewno w drodze spotka Nas.

Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił,
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty!
  Wiersz: „Orzeł biały”
– Czy wiesz, jaki to znak:
w czerwonym polu biały ptak?
– Wiem – odpowiedział Jędrek mały
– to jest znak Polski:
Orzeł Biały.

TEMAT: Czy to prawda, czy to bajka? – METODA PROJEKTU.
Umiejętność ogólna: dziecko rozwija wyobraźnię i myślenie; dziecko kształtuje umiejętność odróżniania fikcji od rzeczywistości.


Piosenka: „Bajka iskierki”

Z popielnika na Wojtusia iskiereczka mruga.
– Chodź, opowiem ci bajeczkę,
bajka będzie długa.
Była sobie raz królewna.
Pokochała grajka.
Król wyprawił im wesele…
i skończona bajka.
Była sobie Baba-Jaga.
Miała chatkę
z masła, a w tej chatce same dziwy…
Cyt! Iskierka zgasła.

Wiersz: „Smoki”

Smoki w bajkach zwykle są.
Dzieci o nich czytać chcą:
Zieją ogniem i latają
Wokół zamków w ciemnym gaju
A te Smoki – w chwili wolnej
Leżą obok drogi polnej
(…)

Październik

TEMAT: Jesień w parku.

Umiejętność ogólna: dziecko wie, jakie są oznaki jesieni; wie, dlaczego spadają liście z drzew.

Piosenka: „Malowała Jesień”   Wiersz: „Bukieciki”

Malowała Jesień w parku wszystkie liście,
Na czerwono, na brązowo, żółto i złociście.
La, la, la, la ….
Na czerwono, na brązowo, żółto i złociście. 2x  
Przyleciała sroczka i usiadła z boczku,
Przyglądała się jak Jesień barwi wszystko wokół.
La, la, la, la…
Przyglądała się jak Jesień barwi wszystko wokół. 2x  
Wietrzyk to zobaczył i pędził po lesie,
Kolorowe liście zrywa i ze sobą niesie.
La, la, la, la… kolorowe liście zrywa i ze sobą niesie.  
Posypały się listeczki dookoła,
To już jesień te listeczki
z wiatrem woła:
– Opadnijcie moje złote i czerwone,
jestem jesień przyszłam tutaj,
w waszą stronę.
Lecą listki, lecą z klonu i kasztana.
Będą z listków bukieciki
złote dla nas.
Nazbieramy, nastawiamy na stoliku
Tych jesiennych, tych pachnących
bukiecików.

Temat: Mali podróżnicy, czyli przedszkolaki śladami dziedzictwa cywilizacyjnego Europy – WIELKA BRYTANIA

REALIZACJA PLANU ROCZNEGO

Umiejętność ogólna: dziecko poznaje europejskie dziedzictwo kulturowe jako dobro wspólne, poznaje bogactwo i różnorodność państw (poznaje historię, kulturę, język, potrawy, architekturę, sztukę, itp).

Wrzesień

Temat: Jestem przedszkolakiem.

Umiejętność ogólna: dziecko poznaje imiona kolegów z grupy, rozpoznaje swój znaczek, rozumie i przestrzega zasady dotyczące zgodnej zabawy oraz bezpieczeństwa.

Piosenka: „W przedszkolu super jest”Wiersz: „Lubię chodzić do przedszkola”
Ref. To nie żadna tajemnica,
że przedszkole nas zachwyca.
Każde dziecko o tym wie,
że w przedszkolu super jest!
W naszym kochanym przedszkolu
czujemy się bezpiecznie.
Bo tu wśród wielu przyjaciół,
jest po prostu bajecznie
Lubię chodzić do przedszkola,
w nim naprawdę jest wspaniale.
Co dzień na mnie już czekają misie,
klocki oraz lale.

Temat: Bezpieczny przedszkolak.

Umiejętność ogólna: dziecko rozpoznaje prawidłowe i nieprawidłowe zachowania pieszych i kierowców na ulicy. Potrafi wymienić miejsca w których można przechodzić przez ulicę.

Piosenka: „Kolorowe światła”Wiersz: „Bezpieczna droga”
Do przedszkola co dzień z rana
idę przez ulicę z mamą,
Droga wcale nie jest łatwa,
Bo na skrzyżowaniach światła.
Ref: Czerwone światło stój!
Zielone światło idź!
Na żółtym świetle zawsze czekaj
Tak już musi być.
Przez ulicę idą dzieci, gdy zielone światło świeci
kiedy żółte się zapali,
uważają nawet mali
gdy zobaczysz zaś czerwone,
czekaj grzecznie na zielone

Temat: Mali podróżnicy, czyli przedszkolaki śladami dziedzictwa cywilizacyjnego Europy – UKRAINA

REALIZACJA PLANU ROCZNEGO

Umiejętność ogólna: dziecko poznaje europejskie dziedzictwo kulturowe jako dobro wspólne, poznaje bogactwo i różnorodność państw (poznaje historię, kulturę, język, potrawy, architekturę, sztukę, itp).