Grupa II – Zajączki
Kwiecień
Marzec
Luty
Styczeń
Grudzień
Listopad
Temat: Mali podróżnicy, czyli przedszkolaki śladami dziedzictwa cywilizacyjnego Europy – POLSKA.
REALIZACJA PLANU ROCZNEGO
Umiejętność ogólna: dziecko poznaje europejskie dziedzictwo kulturowe jako dobro wspólne, poznaje bogactwo i różnorodność państw (poznaje historię, kulturę, język, potrawy, architekturę, sztukę, itp).
Piosenka: „Jestem Polakiem” 1. Ciuchcia na dworcu czeka Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj. Ciuchcia pomknie daleko i przygód wiele Na pewno w drodze spotka Nas. Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem Dziewczynką fajną i chłopakiem Kochamy Polskę z całych sił, Chcemy byś również kochał ją i ty i ty! | Wiersz: „Orzeł biały” – Czy wiesz, jaki to znak: w czerwonym polu biały ptak? – Wiem – odpowiedział Jędrek mały – to jest znak Polski: Orzeł Biały. |
TEMAT: Czy to prawda, czy to bajka? – METODA PROJEKTU.
Umiejętność ogólna: dziecko rozwija wyobraźnię i myślenie; dziecko kształtuje umiejętność odróżniania fikcji od rzeczywistości.
Piosenka: „Bajka iskierki” Z popielnika na Wojtusia iskiereczka mruga. – Chodź, opowiem ci bajeczkę, bajka będzie długa. Była sobie raz królewna. Pokochała grajka. Król wyprawił im wesele… i skończona bajka. Była sobie Baba-Jaga. Miała chatkę z masła, a w tej chatce same dziwy… Cyt! Iskierka zgasła. | Wiersz: „Smoki” Smoki w bajkach zwykle są. Dzieci o nich czytać chcą: Zieją ogniem i latają Wokół zamków w ciemnym gaju A te Smoki – w chwili wolnej Leżą obok drogi polnej (…) |
Październik
TEMAT: Jesień w parku.
Umiejętność ogólna: dziecko wie, jakie są oznaki jesieni; wie, dlaczego spadają liście z drzew.
Piosenka: „Malowała Jesień” | Wiersz: „Bukieciki” |
Malowała Jesień w parku wszystkie liście, Na czerwono, na brązowo, żółto i złociście. La, la, la, la …. Na czerwono, na brązowo, żółto i złociście. 2x Przyleciała sroczka i usiadła z boczku, Przyglądała się jak Jesień barwi wszystko wokół. La, la, la, la… Przyglądała się jak Jesień barwi wszystko wokół. 2x Wietrzyk to zobaczył i pędził po lesie, Kolorowe liście zrywa i ze sobą niesie. La, la, la, la… kolorowe liście zrywa i ze sobą niesie. | Posypały się listeczki dookoła, To już jesień te listeczki z wiatrem woła: – Opadnijcie moje złote i czerwone, jestem jesień przyszłam tutaj, w waszą stronę. Lecą listki, lecą z klonu i kasztana. Będą z listków bukieciki złote dla nas. Nazbieramy, nastawiamy na stoliku Tych jesiennych, tych pachnących bukiecików. |
Temat: Mali podróżnicy, czyli przedszkolaki śladami dziedzictwa cywilizacyjnego Europy – WIELKA BRYTANIA
REALIZACJA PLANU ROCZNEGO
Umiejętność ogólna: dziecko poznaje europejskie dziedzictwo kulturowe jako dobro wspólne, poznaje bogactwo i różnorodność państw (poznaje historię, kulturę, język, potrawy, architekturę, sztukę, itp).
Wrzesień
Temat: Jestem przedszkolakiem.
Umiejętność ogólna: dziecko poznaje imiona kolegów z grupy, rozpoznaje swój znaczek, rozumie i przestrzega zasady dotyczące zgodnej zabawy oraz bezpieczeństwa.
Piosenka: „W przedszkolu super jest” | Wiersz: „Lubię chodzić do przedszkola” |
Ref. To nie żadna tajemnica, że przedszkole nas zachwyca. Każde dziecko o tym wie, że w przedszkolu super jest! W naszym kochanym przedszkolu czujemy się bezpiecznie. Bo tu wśród wielu przyjaciół, jest po prostu bajecznie | Lubię chodzić do przedszkola, w nim naprawdę jest wspaniale. Co dzień na mnie już czekają misie, klocki oraz lale. |
Temat: Bezpieczny przedszkolak.
Umiejętność ogólna: dziecko rozpoznaje prawidłowe i nieprawidłowe zachowania pieszych i kierowców na ulicy. Potrafi wymienić miejsca w których można przechodzić przez ulicę.
Piosenka: „Kolorowe światła” | Wiersz: „Bezpieczna droga” |
Do przedszkola co dzień z rana idę przez ulicę z mamą, Droga wcale nie jest łatwa, Bo na skrzyżowaniach światła. Ref: Czerwone światło stój! Zielone światło idź! Na żółtym świetle zawsze czekaj Tak już musi być. | Przez ulicę idą dzieci, gdy zielone światło świeci kiedy żółte się zapali, uważają nawet mali gdy zobaczysz zaś czerwone, czekaj grzecznie na zielone |
Temat: Mali podróżnicy, czyli przedszkolaki śladami dziedzictwa cywilizacyjnego Europy – UKRAINA
REALIZACJA PLANU ROCZNEGO
Umiejętność ogólna: dziecko poznaje europejskie dziedzictwo kulturowe jako dobro wspólne, poznaje bogactwo i różnorodność państw (poznaje historię, kulturę, język, potrawy, architekturę, sztukę, itp).