Grupa III – Wiewiórki

Październik

Temat: Owoce i warzywa zjadamy dlatego dużo siły mamy.

Umiejętność ogólna: Dziecko pozna walory zdrowotne warzyw i owoców. Rozpozna warzywa i owoce poprzez zmysł dotyku, smaku i węchu.

Witaminki  
Spójrzcie na Jasia,
co za chudzina
Słaby, mizerny, ponura mina
A inni chłopcy silni jak słonie
Każdy gra w piłkę lepiej, niż Boniek
Dlaczego Jasio wciąż mizernieje?
Bo to głuptasek i witamin nie je
Witaminki, witaminki
Dla chłopczyka i dziewczynki
Wszyscy mamy dziarskie minki
Bo zjadamy witaminki
Wiśnie i śliwki, ruda marchewka
Gruszka, pietruszka i kalarepka
Kwaśne porzeczki, słodkie maliny
To wszystko właśnie są witaminy
Kto chce być silny i zdrowy jak ryba
Musi owoce jeść i warzywa
Zuch  
Witaminy trzy bardzo są pomocne:
A na dobry wzrost,
B na kości mocne i do tego
E, żeby dobrze poczuć się.  
Nie jedz chipsów, nie pij coli,
bo cię brzuszek dziś rozboli.
Jedz owoce i warzywa,
bo to zdrowo cię odżywia.
Dużo sporu, dużo ruchu,
trzymaj formę super Zuchu  

Temat: Kolory jesieni mają wiele odcieni.

Umiejętność ogólna: Dziecko utrwali wiadomości o zmianach zachodzących jesienią w przyrodzie.

Jesienna cza – cza
Kolorowa jesień już chodzi po lesie
Kasztankową grę dzisiaj zagra wiatr
Wietrzyk gwiżdże cza cze w jesiennym bukiecie
A dzieci śpiewają cza – cza – cza

Ref.: Tańczymy cza cza cza
Cza cze wietrzyk gra
Liście tańczą cza czę
więc tańczę i ja. …

Już jesienna pora, już skaczą żołędzie
Jarzębina sznur dziś czerwony ma
Jesienny czas, moc kolorów jest wszędzie
Jesienią śpiewamy cza cza cza
Idzie jesień
Idzie łąką , idzie polem
Pod złocistym parasolem.
Gdy go zamknie – słońce świeci.
Gdy otworzy – pada deszcz.
Kto to taki?
Czy już wiecie?
Tak!
To właśnie jesień jest!

Wrzesień

Temat 1: Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita nas.

Umiejętność ogólna: dziecko zna zasady zgodnej i bezpiecznej zabawy, potrafi współdziałać w grupie.

Piosenka: „Gdy dzień…”

Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.

Ref.: Ja chodzę tam co dzień, obiadek dobry jem,
a po spacerze w sali wesoło, bawię się.
Kolegów dobrych mam, nie jestem nigdy sam
Przedszkole domem drugim jest.

II. Zamiast mamy, panią tu mam,
bardzo dużo wierszyków znam.
Śpiewam i tańczę, wesoło mi,
i tak płyną przedszkolne dni.

Wiersz: „Zasady przedszkolaka”

Mądry przedszkolak zna zasady trzy : nie bije innych nawet gdy jest zły. Nigdy nie krzyczy, no bo o tym wie, że trzeba prosić, jeśli coś się chce. Trzecia zasad, to najprostsza rzecz, szanuj inne dzieci, by przyjaciół mieć.

Temat 2: Stop Uwaga niebezpiecznie! Zasad naucz się koniecznie!

Umiejętność ogólna: dziecko rozpoznaje prawidłowe i nieprawidłowe zachowania pieszych i kierowców na ulicy. Potrafi wymienić miejsca w których można przechodzić przez ulicę.

Piosenka: „Kolorowe światła”

Do przedszkola co dzień z rana
idę przez ulicę z mamą,
Droga wcale nie jest łatwa,
Bo na skrzyżowaniach światła.
Ref: Czerwone światło stój!
Zielone światło idź!
Na żółtym świetle zawsze czekaj
Tak już musi być.

Samochody w rzędach stoją
A kierowcy spoglądają
Czy już światło jest zielone,
By odjechać w swoją stronę.

Ref: : Czerwone światło stój!
Zielone światło idź!
Na żółtym świetle zawsze czekaj
Tak już musi być.
Wiersz: "Bezpieczna droga"

Przez ulicę idą dzieci, gdy zielone światło świeci
kiedy żółte się zapali, 
uważają nawet mali
gdy zobaczysz zaś czerwone, 
czekaj grzecznie na zielone