Grupa III – Wiewiórki
Grudzień


Listopad
TEMAT: Jesienna pogoda.
Umiejętność ogólna: dziecko obserwuje zmieniające się warunki pogodowe. Pozna sposoby oznaczania pogody.
Piosenka: „Jesienny deszcz” 1. Dziś chmurkę nad podwórkiem potargał psotny wiatr, aż deszcz popłynął ciurkiem i na podwórko spadł. Ref. Hej, pada, pada, pada, pada, pada deszcz. Hej, pada, pada, pada, pada, pada deszcz. 2. Deszcz płynie po kominie, wesoło bębni w dach, w blaszanej dzwoni rynnie i wsiąka w mokry piach. Ref. Hej, pada … (…) | Wiersz: „Kalosze i deszcz” Dwa kalosze hopsa, hopsa, skaczą przez kałuże. Plusku, plusku – proszą deszczyk żeby padał dłużej. Kap, kap, kapu – deszczyk woła – Lecę już z ochotą. Lubię patrzeć jak kalosze, wchodzą: plask, plask w błoto |
TEMAT: Zmysły- innowacyjny program TABLIT, projekt człowiek.
Umiejętność ogólna: dziecko poznaje świat poprzez swoje 5 zmysłów. Wie, do czego potrzebne są człowiekowi zmysły.
Piosenka: „Pięć zmysłów mam” Ref. Pięć zmysłów mam i wszystkie znam /2x Oko widzi, patrzy w koło Czy jest smutno, czy wesoło ? Ref. Pięć zmysłów mam i wszystkie znam /2x Ucho słucha, nasłuchuje Co usłyszy to notuje (…) | Wiersz: „Odpowiedź” Czy ktoś mi powie, jak człowiek działa? Takie pytanie raz Basia zadała. Czy jest jak komputer lub jak roboty, Które działają na zdalne piloty? Człowiek jest, Basiu, doskonały! I żadne roboty mu nie dorównały. (…) |
Temat: Mali podróżnicy, czyli przedszkolaki śladami dziedzictwa cywilizacyjnego Europy – POLSKA.
REALIZACJA PLANU ROCZNEGO
Umiejętność ogólna: dziecko poznaje europejskie dziedzictwo kulturowe jako dobro wspólne, poznaje bogactwo i różnorodność państw (poznaje historię, kulturę, język, potrawy, architekturę, sztukę, itp).
Piosenka: „Jestem Polakiem” 1. Ciuchcia na dworcu czeka Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj. Ciuchcia pomknie daleko i przygód wiele Na pewno w drodze spotka Nas. Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem Dziewczynką fajną i chłopakiem Kochamy Polskę z całych sił, Chcemy byś również kochał ją i ty i ty! | Wiersz: „Orzeł biały” – Czy wiesz, jaki to znak: w czerwonym polu biały ptak? – Wiem – odpowiedział Jędrek mały – to jest znak Polski: Orzeł Biały. |
Październik
TEMAT: Jesień w ogrodzie i sadzie.
Umiejętność ogólna: dziecko wie, co dzieje się jesienią w ogrodzie i sadzie; nazywa proste narzędzia ogrodnicze.
Piosenka: „Pac gruszka” (MuzyKat) | Wiersz: „W sadzie” |
Pod owocami zgina się grusza, Wiatr konarami gruszy porusza. Pac, gruszka, pac, gruszka Hop, do fartuszka. 2x Spadają gruszki od soku miękkie, Nad gruszą krążą osa i szerszeń. Pac, gruszka, pac, gruszka, Hop do fartuszka. 2x Ja choć nie jestem szerszeniem, osą, Też lubię gruszki pachnące rosą. Pac, gruszka, pac, gruszka, Hop do fartuszka. 2x Stanę po gruszą i w mój fartuszek Dla wszystkich dzieci nazbieram gruszek. Pac, gruszka, pac gruszka, Hop do fartuszka. 2x | Do mojego sadu rankiem przyleciała jeszcze trochę senna sroczka czarno – biała. Zobaczyła jabłko wśród gęstwy gałęzi. – Pewnie jest mu nudno wisieć na uwięzi… Zabiorę je z sobą, może przyda mi się, po co ma samotnie na tym drzewie wisieć. |
Temat: Mali podróżnicy, czyli przedszkolaki śladami dziedzictwa cywilizacyjnego Europy – WIELKA BRYTANIA
REALIZACJA PLANU ROCZNEGO
Umiejętność ogólna: dziecko poznaje europejskie dziedzictwo kulturowe jako dobro wspólne, poznaje bogactwo i różnorodność państw (poznaje historię, kulturę, język, potrawy, architekturę, sztukę, itp).
Wrzesień
Temat 1: Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita nas.
Umiejętność ogólna: dziecko zna zasady zgodnej i bezpiecznej zabawy, potrafi współdziałać w grupie.
Piosenka: „Gdy dzień…” | Wiersz: „Zasady przedszkolaka” |
Gdy dzień wstaje i wita świat, ranną porą wstaję i ja. Mama pomaga ubierać się, do przedszkola prowadzi mnie. Ref.: Ja chodzę tam co dzień, obiadek dobry jem, a po spacerze w sali wesoło, bawię się. Kolegów dobrych mam, nie jestem nigdy sam Przedszkole domem drugim jest. | Mądry przedszkolak zna zasady trzy : nie bije innych nawet gdy jest zły. Nigdy nie krzyczy, no bo o tym wie, że trzeba prosić, jeśli coś się chce. Trzecia zasad, to najprostsza rzecz, -szanuj inne dzieci, by przyjaciół mieć. |
Temat 2: Stop Uwaga niebezpiecznie! Zasad naucz się koniecznie!
Umiejętność ogólna: dziecko rozpoznaje prawidłowe i nieprawidłowe zachowania pieszych i kierowców na ulicy. Potrafi wymienić miejsca w których można przechodzić przez ulicę.
Piosenka: „Kolorowe światła” | Wiersz: „Bezpieczna droga” |
Do przedszkola co dzień z rana idę przez ulicę z mamą, Droga wcale nie jest łatwa, Bo na skrzyżowaniach światła. Ref: Czerwone światło stój! Zielone światło idź! Na żółtym świetle zawsze czekaj Tak już musi być. | Przez ulicę idą dzieci, gdy zielone światło świeci kiedy żółte się zapali, uważają nawet mali gdy zobaczysz zaś czerwone, czekaj grzecznie na zielone |
Temat: Mali podróżnicy, czyli przedszkolaki śladami dziedzictwa cywilizacyjnego Europy – UKRAINA
REALIZACJA PLANU ROCZNEGO
Umiejętność ogólna: dziecko poznaje europejskie dziedzictwo kulturowe jako dobro wspólne, poznaje bogactwo i różnorodność państw (poznaje historię, kulturę, język, potrawy, architekturę, sztukę, itp).