Grupa III – Wiewiórki

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

TEMAT: Jesienna pogoda.

Umiejętność ogólna: dziecko obserwuje zmieniające się warunki pogodowe. Pozna sposoby oznaczania pogody.

  Piosenka: „Jesienny deszcz”
1. Dziś chmurkę nad podwórkiem
potargał psotny wiatr,
aż deszcz popłynął ciurkiem
i na podwórko spadł.  
Ref. Hej, pada, pada, pada,
pada, pada deszcz.
Hej, pada, pada, pada,
pada, pada deszcz.  
  2. Deszcz płynie po kominie,
wesoło bębni w dach,
w blaszanej dzwoni rynnie
i wsiąka w mokry piach.
Ref. Hej, pada …   (…)  
  Wiersz: „Kalosze i deszcz”
Dwa kalosze hopsa, hopsa,
skaczą przez kałuże.
Plusku, plusku – proszą deszczyk
żeby padał dłużej.
Kap, kap, kapu – deszczyk woła –
Lecę już z ochotą.
Lubię patrzeć jak kalosze,
wchodzą: plask, plask w błoto

TEMAT: Zmysły- innowacyjny program TABLIT, projekt człowiek.

Umiejętność ogólna: dziecko poznaje świat poprzez swoje 5 zmysłów. Wie, do czego potrzebne są człowiekowi zmysły.

  Piosenka: „Pięć zmysłów mam”
Ref. Pięć zmysłów mam i wszystkie znam /2x
Oko widzi, patrzy w koło
Czy jest smutno, czy wesoło ?

Ref. Pięć zmysłów mam i wszystkie znam /2x
Ucho słucha, nasłuchuje
Co usłyszy to notuje
(…)
  Wiersz: „Odpowiedź”
Czy ktoś mi powie, jak człowiek działa?
Takie pytanie raz Basia zadała.
Czy jest jak komputer lub jak roboty,
Które działają na zdalne piloty?
Człowiek jest, Basiu, doskonały!
I żadne roboty mu nie dorównały. (…)

Temat: Mali podróżnicy, czyli przedszkolaki śladami dziedzictwa cywilizacyjnego Europy – POLSKA.

REALIZACJA PLANU ROCZNEGO

Umiejętność ogólna: dziecko poznaje europejskie dziedzictwo kulturowe jako dobro wspólne, poznaje bogactwo i różnorodność państw (poznaje historię, kulturę, język, potrawy, architekturę, sztukę, itp).

  Piosenka: „Jestem Polakiem”
1. Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią
by poznać kraj.
Ciuchcia pomknie daleko i przygód wiele
Na pewno w drodze spotka Nas.

Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił,
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty!
  Wiersz: „Orzeł biały”
– Czy wiesz, jaki to znak:
w czerwonym polu biały ptak?
– Wiem – odpowiedział Jędrek mały
– to jest znak Polski:
Orzeł Biały.

Październik

TEMAT: Jesień w ogrodzie i sadzie.

Umiejętność ogólna: dziecko wie, co dzieje się jesienią w ogrodzie i sadzie; nazywa proste narzędzia ogrodnicze.

Piosenka: „Pac gruszka” (MuzyKat)   Wiersz: „W sadzie”
Pod owocami zgina się grusza,
Wiatr konarami gruszy porusza.
Pac, gruszka, pac, gruszka Hop, do fartuszka. 2x  
Spadają gruszki od soku miękkie,
Nad gruszą krążą osa i szerszeń.
Pac, gruszka, pac, gruszka,
Hop do fartuszka. 2x  
Ja choć nie jestem szerszeniem, osą,
Też lubię gruszki pachnące rosą.
Pac, gruszka, pac, gruszka, Hop do fartuszka. 2x  
Stanę po gruszą i w mój fartuszek Dla wszystkich dzieci nazbieram gruszek.
Pac, gruszka, pac gruszka, Hop do fartuszka. 2x  
Do mojego sadu rankiem
przyleciała jeszcze trochę senna
sroczka czarno – biała.  
Zobaczyła jabłko wśród gęstwy gałęzi.
– Pewnie jest mu nudno wisieć na uwięzi…  
Zabiorę je z sobą, może przyda mi się,
po co ma samotnie na tym drzewie wisieć.  

Temat: Mali podróżnicy, czyli przedszkolaki śladami dziedzictwa cywilizacyjnego Europy – WIELKA BRYTANIA

REALIZACJA PLANU ROCZNEGO

Umiejętność ogólna: dziecko poznaje europejskie dziedzictwo kulturowe jako dobro wspólne, poznaje bogactwo i różnorodność państw (poznaje historię, kulturę, język, potrawy, architekturę, sztukę, itp).

Wrzesień

Temat 1: Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita nas.

Umiejętność ogólna: dziecko zna zasady zgodnej i bezpiecznej zabawy, potrafi współdziałać w grupie.

Piosenka: „Gdy dzień…” Wiersz: „Zasady przedszkolaka”
Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.

Ref.: Ja chodzę tam co dzień, obiadek dobry jem,
a po spacerze w sali wesoło, bawię się.
Kolegów dobrych mam, nie jestem nigdy sam
Przedszkole domem drugim jest.
Mądry przedszkolak zna zasady trzy :
nie bije innych nawet gdy jest zły.
Nigdy nie krzyczy, no bo o tym wie,
że trzeba prosić, jeśli coś się chce.
Trzecia zasad, to najprostsza rzecz,
-szanuj inne dzieci, by przyjaciół mieć.

Temat 2: Stop Uwaga niebezpiecznie! Zasad naucz się koniecznie!

Umiejętność ogólna: dziecko rozpoznaje prawidłowe i nieprawidłowe zachowania pieszych i kierowców na ulicy. Potrafi wymienić miejsca w których można przechodzić przez ulicę.

Piosenka: „Kolorowe światła”Wiersz: „Bezpieczna droga”
Do przedszkola co dzień z rana
idę przez ulicę z mamą,
Droga wcale nie jest łatwa,
Bo na skrzyżowaniach światła.
Ref: Czerwone światło stój!
Zielone światło idź!
Na żółtym świetle zawsze czekaj
Tak już musi być.
Przez ulicę idą dzieci,
gdy zielone światło świeci
kiedy żółte się zapali,
uważają nawet mali
gdy zobaczysz zaś czerwone,
czekaj grzecznie na zielone

Temat: Mali podróżnicy, czyli przedszkolaki śladami dziedzictwa cywilizacyjnego Europy – UKRAINA

REALIZACJA PLANU ROCZNEGO

Umiejętność ogólna: dziecko poznaje europejskie dziedzictwo kulturowe jako dobro wspólne, poznaje bogactwo i różnorodność państw (poznaje historię, kulturę, język, potrawy, architekturę, sztukę, itp).