Grupa V – Borsuki

Czerwiec

Temat: Wszystkie dzieci nasze są.

Umiejętność ogólna: Dziecko dostrzega swoją indywidualność, niepowtarzalność, swoje mocne i słabe strony.

Temat: Wakacje.

Umiejętność ogólna: Dziecko pozna zasady bezpiecznego korzystania z uroków lata.

Piosenka: „Wakacje”

Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las,
i niebo, i słońce,
wolny, swobodny czas.
Pojedzie z nami piłka
i kajak, i skakanka,
będziemy grać w siatkówkę
od samiutkiego ranka.

Gorące, złote słońce
na ciemno nas opali,
w srebrzystej, bystrej rzece
będziemy się kąpali.
Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las,
i niebo, i słońce,
wolny, swobodny czas.

Wiersz: „Na wakacje ruszać czas”

Za dni kilka –o tej porze
będę witać polskie morze.
Bo najbardziej mi się marzy
żeby bawić się na plaży.

A ja chciałbym dotknąć chmury
i dlatego jadę w góry.
Razem z mamą, razem z tatą
w górach lubię spędzać lato

Maj

Temat: Jestem Polakiem, Europejczykiem, Obywatelem świata.

Cele: Dziecko odkryje różnorodność kultur, ma świadomość, że jest Polakiem, Europejczykiem, obywatelem świata.

Temat: Rodzina.

Cele: Dziecko wzmocni więzi rodzinne, okazuje szacunek i miłość rodzicom.

Hymn Unii Europejskiej „Oda do radości”

O Radości, iskro bogów, kwiecie elizejskich pól
święta, na twym świętym progu staje nasz natchniony chór. Jasność twoja wszystko zaćmi, złączy, co rozdzielił los. Wszyscy ludzie będą braćmi tam, gdzie twój przemówi głos.  x2

Patrz, patrz: wielkie słońce światem biegnie, sypiąc złote skry, jak zwycięzca, jak bohater – biegnij, bracie, tak i ty. Radość tryska z piersi ziemi, Radość pije cały świat. Dziś wchodzimy, wstępujemy na Radości złoty ślad.   x2

Wolność w sercu, w naszym śpiewie, ona w splocie ludzkich rąk. Kiedy Polska jest w potrzebie, do Komisji wznosim’ głos. Wstańcie ludzie, wstańcie wszędzie, kiedy jeszcze na to czas. Niech Europa nie odpuszcza, niechaj broni sądów bram!   x2

Wiersz: „Moja mama”

Moja mama jest zwyczajna
zwykły człowiek, czy to źle?
Czasem bywa bardzo fajna,
czasem nie wie, czego chce.
Moja mama, jeszcze młoda,
więc ubierać lubi się.
Często drażni ją pogoda,
bo z ciśnieniem coś tam źle.
Często nie ma dla mnie czasu
i ofuknie tak, że hej!
Nienawidzi też hałasu,
ale jak nie kochać jej!
Ona pierwsza pokazała
co jest dobre, a co złe.
Ona pierwsza nauczyła
jak ubierać trzeba się.
Ona zawsze mi wierzyła,
nawet kiedy było źle.
Ona jedna zawsze będzie
mimo wszystko kochać mnie.

Piosenka: „Wesoła rodzinka”

1. My rodzinkę dobrą mamy,
zawsze razem się trzymamy!
I choć czasem czas nas goni,
my – jak palce jednej dłoni!

Ref.: Mama, tata, siostra, brat
i ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
to wesoły jest mój świat!

2. Mama zawsze kocha czule,
ja do mamy się przytulę!
Tata kocha, lecz inaczej,
uspokaja, kiedy płaczę!

Ref.: Mama…

3. Gdy napsocę i nabroję,
siedzę w kącie, bo się boję!
Tata skarci, pożałuje,
a mamusia pocałuje!

Ref.: Mama…

4. Kiedy nie ma taty, mamy,
wszyscy sobie pomagamy!
I choć sprzątać nie ma komu,
jest wesoło w naszym domu!

Kwiecień

Temat: Wielkanoc.

Umiejętność ogólna: Dziecko pozna różne zwyczaje wielkanocne w kraju i na świecie oraz symbole świąt wielkanocnych. Wykorzystanie programu Tablit.

Temat: Projekt „Skąd się biorą produkty ekologiczne?” / Dzień ziemi.

To ogólnopolski program edukacyjny dla przedszkoli opracowany wspólnie z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Celem programu jest zwiększanie świadomości i wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego oraz budowanie właściwych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat, kształtowanie postaw proekologicznych.

Główne założenie programu:
– zrozumienie czym jest rolnictwo i produkty ekologiczne,
– kształtowanie umiejętności wyboru produktów ekologicznych,
– propagowanie zdrowego stylu życia,
– zwiększanie wiedzy i świadomości przedszkolaków o  nawykach higieniczno-zdrowotnych.

Wiersz: „Zwierzątka w koszyczku”

Posłuchajcie tylko ile było krzyku,
gdy się pokłóciły zwierzęta w koszyku.
Malutkie kurczątko, bielutki baranek,
Brązowy zajączek i kilka pisanek.

Żółciutki kurczaczek macha skrzydełkami,
jestem najpiękniejszy, żółty jak salami.
Mam czerwony dziobek i czerwone nóżki,
falujące piórka tak jak u kaczuszki.

Co ty opowiadasz – dziwi się baranek,
jestem cały z cukru, mam cukrową mamę.
Dzieci na mój widok bardzo się radują
i z mojego grzbietu cukier oblizują

Brązowy zajączek śmieje się wesoło,
jestem z czekolady – opowiada wkoło.
Właśnie mnie najbardziej uwielbiają dzieci,
już na sam mój widok dzieciom ślinka leci.

Dlaczego tak głośno kłócą się zwierzątka,
dziwi się pisanka zielona jak łąka.
Dziwią się pisanki żółte i czerwone,
brązowe, różowe, szare, posrebrzone.

Piosenka: „Baranek”

Jak dobrze być barankiem
i wstawać wczesnym rankiem
i biegać po polance
i śpiewać sobie tak:

Be, be, be, kopytka niosą mnie.
Be, be, be, kopytka niosą mnie.
Be, be, be, kopytka niosą mnie.
Be, be, be, kopytka niosą mnie.

Piosenka Gang Świeżaków 2 – Piramida Żywienia https://www.youtube.com/watch?v=7_Y8QekljEo

Wiersz: „Nasza planeta” – Bożena Forma

Kochamy naszą planetę
Przecież na niej mieszkamy.
Chcemy by była piękna
Dlatego o nią dbamy.
Nie zaśmiecamy lasów
W nich żyją zwierzęta,
To nasi przyjaciele
Każdy z nas o tym pamięta.
Chcemy mieć czystą wodę
W jeziorach i oceanach.
Chcemy by słońce świeciło
Na czystym niebie dla nas.

Marzec

Temat: Kosmos.

Umiejętność ogólna: Budzenie zaciekawienia otaczającym światem poprzez prowokowanie pytań. Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania świata techniki poprzez obserwowanie, manipulowanie oraz przekształcanie. Zapoznanie dzieci ze zjawiskiem powstawania dnia i nocy.
Umiejętność szczegółowa: Dziecko wzbogaci wiedzę o kosmosie.

Temat: Zakładamy zielony ogródek. Idzie wiosna.

Umiejętność ogólna: Dziecko założy hodowlę nowalijek, kwiatów, opisze korzyści z hodowli.
Umiejętność szczegółowa: Dziecko założy hodowlę nowalijek, kwiatów w kąciku przyrody, opisze korzyści z hodowli.

Piosenka: „Ufoludki”

Mój brat wciąż czyta o kosmitach
Gwiazdach, planetach i orbitach
O niczym innym nie chce słyszeć
Nawet do UFO listy pisze
Wreszcie zasłużył na nagrodę
I latający ujrzał spodek
Bo wylądował dziś w ogródku
Pojazd zielonych ufoludków

Zielone włosy, zielone butki
Całe zielone są ufoludki

Kot na ich widok zaraz zmyka
Dziwnego boi się ludzika
Pierwszy kot przykrył nos ogonem
Może to gryzie to zielone
A czym się żywi śmieszny tworek
Czy zjedzą z nami podwieczorek
Kompot dostały, tort dostały
Zjadły, wypiły, odleciały.

Wiersz: „Ja i ufo”

Nocka czarną, ciemną, głuchą
Na mój ogród spadło Ufo.
Pewnie zepsuł im sie talerz,
Lub nie chcieli lecieć dalej.
I wylazły dwie pokraki,
Każdy inny, taki siaki.
Miały oczy jak szpareczki,
Ręce cienkie jak niteczki,
Nosy grube jak cebula,
Każdy futrem się otulał,
Włosy mieli krótko ścięte
I ogony jak diablęta.
Dziwili się w gęstym mroku,
że na ziemi taki spokój.
Ja przez okno ich widziałam
I zupełnie się nie bałam.

Piosenka: „Wiosna tuż tuż”

1. Z gorących krain ptaki wracają,
szukają gniazd, szukają gniazd!
Szczebiot radosny na przyjście wiosny
weseli was i nas.

Ref: Już wiosna, już wiosna,
na polach i łąkach, brzmi piosnka radosna
w szczebiocie skowronka!
Już wiosna, już wiosna,
nad lasem i rzeką, a zima,
a zima daleko stąd!

2. Zbudźmy łopatki, motyczki, grabki,
co w szopie śpią, co w szopie śpią!
Kwiaty w ogrodzie kąpią się w wodzie,
rozkwitać chcą, tak chcą!
Lub
W naszym ogródeczku // zrobimy porządki// 3x
Wygrabimy ścieżki //przekopiemy grządki// 3x Raz dwa trzy.
Potem w miękką ziemię // wsiejemy nasionka // 3x
Będą się wygrzewać // na wiosennym słonku // 3x
Raz dwa trzy.Spadnie ciepły deszczyk //i wszystko odmieni// 3 x W naszym ogródeczku //grządki zazieleni// 3 xRaz dwa trzy.

Wiersz: „Ogródek na oknie”
Maria Kownacka

Już wszystkim zima dokuczyła.
Wszyscy tęsknią do ciepła i zieleni.
Powiedziały sobie dzieci:
-Pierwsze zieleninki sadzimy
do skrzynki. Jutro będziemy
wysiewać nasiona pomidory
i rzeżuchy, sadzić szczypiorek
i pietruszkę. (…)
Nazajutrz rano dzieci wsypały
Nasiona rzeżuchy do słoika
i zalały ciepłą wodą. Do skrzynek
i doniczek wyłożonych skorupkami
i napełnionych ziemią wysiały
pomidory i przykryły je szybami
-żeby ziemia nie wysychała. (…)
Dyżurni podlewali pilnie ziemię
w skrzynkach i doniczkach.
Najpierw zaczęła kiełkować rzeżucha. (…)
Szczypiorek, cebula i pietruszka szybko się
zazieleniły, a pomidory zaczęły wschodzić po ośmiu dniach.

Luty

Temat: Laboratorium naukowców (magnesy) w oparciu o program tablit.

Cele ogólne projektu:
– Budowanie wiedzy o magnesach i sile magnetycznej.
– Wzbogacanie dziecięcego słownika o pojęcia związane z magnesami i siłą magnetyczną.
– Rozbudzanie zainteresowania zjawiskami fizycznymi.
– Doskonalenie umiejętności rozróżniania i nazywania kolorów i kształtów.
– Rozwijanie umiejętności posługiwania się określeniami przeciwstawnymi.
– Doskonalenie orientacji przestrzennej.
– Tworzenie warunków do samodzielnego poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, eksplorowanie.
– Rozwijanie języka w aspekcie komunikacyjnym.

Temat: U zegarmistrza gra muzyka – zegary odmierzają czas – metoda projektu.

Umiejętność ogólna: Dziecko pozna zawód zegarmistrza; zapozna się z różnymi rodzajami zegarów; rozwija poczucie następstwa czasu.

Piosenka: „Doświadczenie”
(słowa i muzyka: Barbara Kosowska)

Kto mi to powie, co tu się stało?
Wszystko z pudełka mi poznikało.
Były tu szpilki oraz agrafka,
Oj! To magnesu pewnie jest sprawka.
No bo magnesy dwubiegunowe
Przyciągną wszystko, co metalowe.
To żadna sztuka magii nie była,
Tak właśnie działa magnesu siła!
Zrób doświadczenie i zbadaj teraz,
Czy do magnesu wszystko przywiera.
Weź klocek z drewna, szkło i spinacze,
W laboratorium zostań badaczem!

Wiersz: „Siła magnesu”
(autor: Barbara Kosowska)

Ojejku, jejku szpilka się biedzi,
A wokół szpilki inni sąsiedzi:
Igła do szycia oraz spinacze,
Każdy narzeka, a gwoździk płacze.
Nie mogą wykonać ruchu żadnego,
Bo magnes przyciągnął ich co do jednego!
Każdy z magnesów bieguny ma dwa,
A metal ich siłę dobrze zna

Piosenka: „PAN TIK – TAK – Internet: Tridulki – Pan Tik Tak – YouTube

Która godzina pyta rodzina,
Jak kraj jest wielki w szerz i wydłuż,
Wszyscy gotowi, można zaczynać?
Zatem otwieram nasz program już.
Tik tak tik tak tik tak,
Tik tak!
Ja jestem Pan Tik-Tak,
A to mój mały świat,
Tak tak tak to ja Tik-Tak,
a to mój mały świat,
Tak tak tak to Pan Tik-Tak,
I jego mały świat,
Tak tak tak to Pan Tik-Tak,
i jego mały świat,
Tik tak tik tak tik tak,
Tik tak!

Wiersz: „ZEGAR” – JANINA ZOŚKIEWICZ

Tik tak, tik tak!
Tik tak, tik tak!
To zegar stary tyka tak!
I ma wskazówki cenne dwie,
co w rytm tykania kręcą się,
cyferki skrzętnie wskazują,
gdy wokół tarczy wirują!
Czasami dźwięk: bim bam, bim bam,
wybija stary zegar sam!
I ważną czyni rzecz dla nas,
odmierza wszak tak cenny czas!
Bim bam, bim bam!
Bim bam, bim bam!
Zegary niechże biją nam!

Styczeń

Temat: Zima wokół nas/Ferie w Muchomorku.

Umiejętność ogólna: Dziecko rozwija swoje pasje i zainteresowania, czerpanie radości ze wspólnych zabaw z kolegami zimą, współdziała w różnych sytuacjach zabawowych. Zna sposoby opieki nad zwierzętami / ptakami zimą.

Temat: Nasi dziadkowie.

Umiejętność ogólna: Kształtowanie więzi emocjonalnej z własna rodziną. Rola dziadków w rodzinie wielopokoleniowej. Rozwijanie prawidłowych postaw wobec najstarszych członów rodziny. Współudział w uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka.

Piosenka: „Zima”

Zima, zima, zima,
Pada, pada śnieg.
Jadę, jadę w świat sankami,
Sanki dzwonią dzwoneczkami:
Dzyń, dzyń, dzyń! x3

Jaka pyszna sanna,
Parska raźno koń,
Śnieg rozbija kopytami.
Sanki dzwonią dzwoneczkami:
Dzyń, dzyń, dzyń! x3

Zasypane pola,
Śniegu cały świat.
Biała droga hen przed nami,
Sanki dzwonią dzwoneczkami:
Dzyń, dzyń, dzyń! x3

Wiersz: „Domek dla ptaszków” I. Suchorzewska

Dziś w przedszkolu Krzyś i Tomek
Zmajstrowali ptaszkom domek
Jest podłoga, jest i daszek
Żeby mógł się zmieścić ptaszek
Jest na miejsce na okruszki
Dla wróbelka, pośmieciuszki
Jest i gwoździk na skraweczki
Dla łakomej sikoreczki.

Wiersz: „Dziś dla babci i dziadka…”

Kochana babciu, kochany dziadku,
Mamy dla was dziś po kwiatku.
Dla was dzisiaj te występy,
Choć nam trema depcze pięty.
Dziś dla babci uśmiech mamy,
I całuski dla dziadziusia.
Dziś życzenia wnuczek składa,
I piosenkę śpiewa wnusia.
Aby babcia i dziadunio,
W zdrowiu długo żyli.
Aby uśmiech dla nas mieli,
W każdej życia chwili.

Piosenka: „Najlepsi dziadkowie”

Grudzień

TEMAT: Laboratorium naukowców (prąd) – projekt w oparciu o program Tablit.

  • Wzbogacanie dziecięcego słownika o pojęcia związane z elektrycznością.
  • Rozbudzanie zainteresowania zjawiskami fizycznymi.
  • Rozwijanie umiejętności właściwego korzystania z urządzeń elektrycznych.

TEMAT: Święta się zbliżają – twarze ludzi się rozpromieniają.

Umiejętność ogólna: Poznawanie i kultywowanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia. Wspólne przeżywanie radości, sprawianie przyjemności najbliższym.

Wiersz: „Pytanie”
(autor: Barbara Kosowska)

Czy może stąd, czy może stąd?
Skąd się bierze w gniazdku prąd?
Kto mi to powie, któż to wie,
Dlaczego lampa świeci się?
Czy prąd lata? Czy też skacze?
O nie, nie, nie! To jest inaczej!
To elektrony przepływają
I prąd dostarczać pomagają.
Płyną przewodów tajemną krainą,
Nawet, gdy śpimy, to one płyną.
Gdy lampę chcesz włączyć, mój kolego,
Włóż wtyczkę do gniazdka elektrycznego,
A potem pstryczek naciskamy
I już w naszym domu jasno mamy.

Wiersz: „Mikołaj”

24 grudnia - jak dobrze wiecie,
Święty Mikołaj chodzi po świecie.
Dźwiga swój worek niezmordowanie
I każde dziecko prezent dostanie.
Dla Asi ma piłkę, dla Bartka - sanki
i figurówki dla Zuzanki.
Kasi książeczkę da z obrazkami
i lalkę Barbie z ubrankami.
Dla Krzysia ma czapkę i rękawiczki,
Bliźniaczkom z Kocka da dwa szaliczki.
Jasiowi puzzle, drewniane klocki,
Mateuszowi - wóz strażacki

Piosenka https://www.youtube.com/watch?v=6ZDR1jbKY6k

Listopad

TEMAT: Nasze zmysły – program innowacyjny Tablit, projekt „Człowiek”.

Umiejętność ogólna: Poznajemy świat poprzez zmysły, czyli wzrok, słuch, smak, węch i dotyk.

TEMAT: Kto Ty jesteś? Polak mały.

Umiejętność ogólna: Kształtowanie poczucia przynależności do swojego kraju.

TEMAT: Pogoda zmienna jest.

Umiejętność ogólna: dostrzeganie i określanie zjawisk atmosferycznych występujących w danej porze roku, określanie pogody.

Piosenka: „5 zmysłów mam”

Ref. Pięć zmysłów mam i wszystkie znam /2x
Oko widzi, patrzy w koło
Czy jest smutno, czy wesoło ?
Ref. Pięć zmysłów mam i wszystkie znam /2x
Ucho słucha, nasłuchuje
Co usłyszy to notuje
Ref. Pięć zmysłów mam i wszystkie znam /2x
Nos wywącha zapach wszelki
I ten piękny i ten średni.
Ref. Pięć zmysłów mam i wszystkie znam /2x
Język smaki podpowiada
Pyszna każda jego rada.
Ref. Pięć zmysłów mam i wszystkie znam /2x

Narządy zmysłów i ich funkcje https://www.youtube.com/watch?v=VaWjp0X58Ko

Piosenka: „Płynie wisła”

Płynie Wisła, płynie
Po polskiej krainie, po polskiej krainie
Zobaczyła Kraków,
Pewnie go nie minie.
Zobaczyła Kraków,
Pewnie go nie minie.

Zobaczyła Kraków,
Wnet go pokochała, wnet go pokochała
I w dowód miłości
Wstęgą opasała.
I w dowód miłości
Wstęgą opasała.

Płynie Wisła, płynie
Po polskiej krainie, po polskiej krainie
A dopóki płynie,
Polska nie zaginie!
A dopóki płynie,
Polska nie zaginie!

Wiersz: „Katechizm małego dziecka”

– Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi.
– W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.
– Czem ta ziemia?
– Mą ojczyzną.
– Czem zdobyta?
– Krwią i blizną.
– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.
– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.
– Coś ty dla niej?
– Wdzięczne dziecię.
– Coś jej winien?
– Oddać życie.

Piosenka: „Dola parasola”

Stał parasol koło ściany,
przekrzywiony, zapłakany,
chlip, chip, chlap ( bis)
nos drewniany wygiął w rurkę,
a łzy w koło ciekną ciurkiem
ciap, kap, ciap ( bis)
Ref: chip, chlip, chlap,
Ciap, kap, ciap ( bis)
Wycieraczka rzekła: „Panie
kiedyż wreszcie Pan przestanie”
chlip, chlip, chlap( bis)
ref: chlip, chlip, chlap…
„Dzisiaj słota kapuśniaczek,
nie dziwota, że ja płaczę”
chlip, chlip, chlap ( bis)
„Nosa wytrzeć tez nie mogę
muszę płakać na podłogę”
Ciap. Kap. Ciap
Ref: chlip, chlip, chlap
„W każdą pluchę zawieruchę
nie ma na mnie nitki suchej”
chlip, chlip, chlap ( bis)
„Potem w kącie stoję, co dzień
chciałbym wyjść i przy pogodzie”
klap, klap, klap ( bis)

Wiersz: „Do domu, do domu”
E. Szelburg- Zarembiny

Do domu, do domu!
Idzie chmura,
ciemna, bura, duża.
Ojej! Będzie burza!
Szumią gną się,
Skrzypią drzewa
Oj! Będzie ulewa!
Już zagrzmiało.
Już błyska.
Już i kropla…
Deszcz pryska!
Myk, do domu!
Bliziutko.
Skryliśmy się
prędziutko.
A za oknem,
za drzwiami,
woda płynie strugami.

Październik

Temat: Owoce i warzywa źródłem zdrowia i zabawy.

Umiejętność ogólna: Dziecko zna zalety warzyw i owoców, potrafi ułożyć piramidę zdrowego żywienia.

Temat: Już jesień.

Umiejętność ogólna: Dziecko dostrzega i opisuje jesienny las i jego mieszkańców.

Piosenka: „Na marchewki urodziny”

Na marchewki urodziny wszystkie zeszły się jarzyny.
A marchewka gości wita
I o zdrowie grzecznie pyta. 2X
Kartofelek podskakuje,
Burak z rzepką już tańcuje. Pan kartofel z krótką nóżką
Biegnie szybko za pietruszką. 2X
Kalarepka w kącie siadła
Ze zmartwienia aż pobladła.
Tak się martwi, płacze szczerze,
Nikt do tańca jej nie bierze. 2X
Wtem pomidor nagle wpada,
Kalarepce ukłon składa. Moja droga kalarepko
Tańczże ze mną, tańczże krzepko. 2X
Wszystkie pary jarzynowe
Już do tańca są gotowe.
Gra muzyka, to poleczka,
Wszyscy tańczą już w kółeczkach. 2X

Wiersz: ” Skarby jesieni”

A czy wiecie, co to „skarby jesieni”?
Piękne jabłko, co się w sadzie rumieni,
garść orzechów na leszczynie zebranych,
spadające z wysoka kasztany,
pełne maku słodkiego makówki
i czepliwe, łopianowe główki,
strąk fasoli, kapusty łuszczyny
i czerwone jagody kaliny,
i na klonach nasionka skrzydlate,
co z jesiennym ścigają się wiatrem.

Wrzesień

Temat: Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita Nas.

Umiejętność ogólna: dziecko pozna nowe zasady przedszkolaka, nawiąże nowe przyjaźnie.

Temat: Stop.uwaga, niebezpiecznie! Zasad naucz się koniecznie!

Umiejętność ogólna: dziecko utrwali zasady ruchu drogowego, pozna specyfikę pracy policjanta, strażaka i ratownika medycznego.

Piosenka: „Przedszkole – drugi dom”

1. Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.

Ref. Ja chodzę tam co dzień,
obiadek dobry jem,
a po spacerze w sali
wesoło bawię się,
kolegów dobrych mam,
nie jestem nigdy sam,
przedszkole domem drugim jest.

2. Czasem rano trudno mi wstać.
Chciałoby się leżeć i spać,
lecz na mnie auto czeka i miś.
W co będziemy bawić się dziś?

3. Zamiast mamy Panią tu mam,
bardzo dużo wierszyków znam.
Śpiewam i tańczę, wesoło mi
i tak płyną przedszkolne dni.

Wiersz: „O co dbają dyżurni”

Dbają by kwiatkom nie zabrakło wody,
by srebrne rybki nie były głodne.
A po zabawie żeby od razu
Każdy samochód mknął do garażu.
Czyszczą futerka misiom wesołym,
niesforna piłkę znajda pod stołem.
Dbają o świeże ziarno w karmniku
I o porządek w każdym kąciku.
Znajdą zgubiony kapeć malucha.
Naszych dyżurnych musimy słuchać.